torstai 18. elokuuta 2011

You have the sweetest blog

Minua hymyilyttää, ehkä vähän ujostuttaakin. Kyllähän minä tiedän, että teitä lukijoita on siellä jossain ja tiedän, että joku jopa tykkääkin höpötyksistäni, mutta että julkinen tunnustus. 

Sain viikko sitten blogitunnustuksen - kiitoksen ja haasteen, paljastuksen tehtäväkseni kolmen pienen kysymyksen varjolla. Viherrys -nimellä bloggaava Purjeen viemää -blogin kirjoittaja, valokuvaaja ja mertenmatkaaja jakoi minulle tämän kunnnian omassa blogissaan. Ja onhan se otettava vastaan ja jatkettava, sen verrran tunnelmallinen, visuaalinen ja ajatuksia herättävä Viherryksen blogi on. Minä en ymmärrä purjehduksesta mitään, minä pysyn paikallani ja koetan kotiutua. Kiitos tunnustuksesta, Viherrys! Kiitos myös Juanille ja Mari Koo:lle heidän antamastaan huomiosta ajatuksilleni sekä Dreamerille, Arkipäivän aktivistille, Hautsille, antihistamiinimatkaajalle, Elinalle, Kaislaselle ja kaikille anonyymeille lukijoille kannustavasta palautteesta.


Ennen kuin vastaan tunnustukseen, haluan siirtää sen eteenpäin 
kahdelle upealle blogille ja blogistille, joita minä seurailen enemmän ja vähemmän säännöllisesti:
Pics, dots and stripes -blogin Tiinakaisa sekä  
Pastanjauhantaa -blogin kirjoittajat Rosmariini ja Pippurimylly 
- you have the sweetest blog in my opinion!

No mutta, nyt nuo kolme kysymystä ja kolme vastausta siis. Yllättävän vaikeita pohdittavia
vaikka nehän on tuttuja jo kouluajoilta erilaisista Ystäväni -kirjoista. Lempiväri, lempiruoka ja paikka jossa haluaisin käydä. Hmm...

Lempiväri?
Jopa ystäväni luulevat, että lempivärini on musta, niin suurelta osin vaatteeni ja kotini sisustus on mustaa. Musta on kaunista, se on tilaa-antavaa ja tyylikästä, se luovuttaa muille väreille oikeuden loistaa. Mutta minä pidän violeteista, viininpunaisesta ja taivaansinisestä. Valkoisesta, harmaasta ja ruskeastakin, sellaisesta suklaanruskeasta, lämpimästä. Lempivärini... Se on samettisen syvä tummanvioletti.

Lempiruoka?
Ruoka on rakkauteni kohde, lemmin kaikkea ruokaa ja rakastan kokeilla valmistaa alusta asti itse jotain uutta, johonkin tiettyyn teemaan, tarinaan tai tunnelmaan liittyvää, jota olen saanut jossain joskus maistaa. Yhden tietyn ruokalajin tai edes keittiötyylisuuntauksen nimeäminen on siis vaikeaa, makumatkat maailmalle ruokalautasen kautta on minun juttuni. Askartelen keittiössä ja tarjoilen tuotokseni rakkailleni toivoen niiden tuovan mahdollisimman paljon iloa nauttijoilleen.

Paikka, jossa haluaisi käydä?
Vaikka rakastankin kotia ja kotona olemista, haluaisin käydä kaikkialla, nähdä, kokea ja tuntea koko maailman! Haluaisin Pariisiin, Roomaan ja Kairoon, haluaisin Abu Dhabiin, Istanbuliin ja Tokioon, Shanghaihin, New Yorkiin ja New Orleansiin, Caracasiin, Titicacajärvelle ja Tulimaahan, Brisbaneen, Prinssi Edwardin Saarille ja Pietariin. Haluaisin katsella, tunnustella, maistella ja hengittää eri kolkkia, viipyän niissä ja oppia erilaisista kulttuureita ja tavoista elää tällä samalla pallolla. Ja arvostaa sitten kotiinpalattuani sitä paikkaa, jonka minä olen valinnut kodikseni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti